بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ تاپیکو؛ افزایش 24 درصدی درآمد نفت پاسارگاد در 3 ماهه نخست امسال

بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ تاپیکو؛
افزایش 24 درصدی درآمد نفت پاسارگاد در 3 ماهه نخست امسال

بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ تاپیکو در سال‌جاری از افزایش 24 درصدی درآمد شرکت نفت پاسارگاد در فصل بهار امسال حکایت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ تاپیکو در سال‌جاری نشان می‌دهد درآمد شرکت نفت پاسارگاد در سه ماهه نخست سال 1403 با 24 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از 3700 به 4700 میلیارد تومان افزایش یافته است.

افزایش 24 درصدی درآمد این شرکت در فصل بهار امسال در حالی اتفاق افتاده که با توجه به کاهش 15 درصدی قیمت قیر تهاتری مصوب دولت و کاهش حدود 20 درصدی قیمت فروش قیر صادراتی ایران در بازار جهانی، اکثر تولیدکنندگان قیر کشور در همین مدت با کاهش درآمد مواجه شده‌اند.

براساس رصد آخرین آمارها، میزان سود شرکت نفت پاسارگاد قبل از کسر مالیات در سه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 18 درصد افزایش مواجه شده و از 395 به 467 میلیارد تومان رسیده، ضمن اینکه میانگین حاشیه سود این شرکت در همین مدت از 5 به 6 درصد افزایش یافته است.

نکته قابل توجه اینکه یکی از مشکلات اصلی شرکت نفت پاسارگاد در سال‌های اخیر زیان‌ده بودن کارخانه‌های تبریز و شیراز بوده اما با اتخاذ تدابیر لازم و افزایش تولید و فروش کارخانه‌ها و به تبع آن کاهش بهای تمام شده آنها، این دو کارخانه در سه ماهه نخست امسال از زیان خارج شده و حتی بالاتر از ارقام بودجه را محقق کرده‌اند.

همچنین رصد عملکرد این شرکت در فصل بهار امسال از افزایش 20 درصد تولید، افزایش 31 درصدی عملکرد فروش مقداری در بازار داخلی و افزایش 74 درصدی عملکرد مقداری فروش صادراتی حکایت دارد.

انتهای پیام /