با حضور سفیر ایران در چین و مدیران ارشد تاپیکو به‌ صورت مجازی انجام شد؛ برگزاری ششمین نشست معرفی بازارهای صادراتی با محوریت بازار چین

با حضور سفیر ایران در چین و مدیران ارشد تاپیکو به‌صورت مجازی انجام شد؛
برگزاری ششمین نشست معرفی بازارهای صادراتی با محوریت بازار چین

ششمین نشست معرفی بازارهای صادراتی با محوریت بازار چین با حضور سفیر ایران در چین، مدیران ارشد هلدینگ تاپیکو و تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های تابعه به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تاپیکو، ششمین نشست معرفی بازارهای صادراتی با محوریت بازار چین با حضور علی سیفیان، عضو موظف و نماینده هیات مدیره تاپیکو، محسن بختیار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و مقامات اقتصادی این سفارتخانه،  تعدادی از مدیران ارشد تاپیکو و مدیران عامل شرکت‌های تابعه به‌صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست ضمن بررسی ظرفیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بازار مهم و با اهمیت چین به ویژه پتانسیل‌های فراوان این بازار برای توسعه صادرات محصولات پتروشیمیایی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور نمایندگان شرکت‌های تابعه هلدینگ تاپیکو و سایر شرکت‌های پتروشیمی در هفتمین نمایشگاه بین المللی واردات چین با همکاری بخش بازرگانی سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

در ابتدای این نشست علی سیفیان، از هلدینگ تاپیکو به‌عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های چند رشته‌ای کشور و دومین هلدینگ بزرگ در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نام برد و در ادامه با اشاره به راهبرد صادراتی این هلدینگ مبنی بر افزایش تعاملات و بهره مندی از فرصت‌های بین‌المللی، توسعه صادرات و ارزآوری شرکت‌های تابعه و همچنین حضور در مجامع و رویدادهای بین المللی به منظور استفاده بهینه از فرصت‌های تجاری در صحنه بین‌المللی، گفت: مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) دارای 8 هلدینگ بزرگ از جمله هلدینگ تاپیکو است که این هلدینگ‌ها در بخش‌های مختلف فعال هستند.

وی با بیان اینکه هلدینگ تاپیکو آشنایی با بازارهای مختلف صادراتی از طریق ارتباط با تیم اقتصادی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را در سرلوحه برنامه‌های توسعه‌ای خود قرار داده است، افزود: تاکنون چندین نشست تخصصی در خصوص آشنایی با بازارهای مهم صادراتی با برنامه ریزی معاونت کسب و کار و امور بین الملل برگزار شده است.

در ادامه این نشست محسن بختیار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به بازار بزرگ چین و سیاست‌های اقتصادی درهای باز این کشور و تشویق به واردات با کیفیت، این سیاست چینی‌ها را فرصت بسیار مناسب برای حضور در این بازار و سرمایه گذاری بلند مدت برای توسعه تعاملات تجاری عنوان کرد و گفت: سفارت جمهوی اسلامی ایران در چین آمادگی دارد به منظور استفاده بهتر از فرصت طلایی ایجاد شده، نشست‌های شریک‌ یابی با کمک انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنعتی و تخصصی چینی برای ایجاد ارتباط موثر با شرکت‌های معتبر چینی را برای طرف‌های ایرانی برگزار کند که این پیشنهاد با استقبال تعدادی از شرکت‌ها قرار گرفت.

در این نشست نمایندگان شرکت‌های تابعه هلدینگ تاپیکو  مسائل و مشکلات و نیازمندی‌های شرکت‌های خود برای حضور در بازار چین و بهره برداری مناسب از نمایشگاه واردات چین را به اطلاع سفیر ایران در چین و تیم اقتصادی سفارتخانه رساندند.

پیش از این، نشست وبیناری معرفی بازارهای صادراتی بامحوریت بازار عمان، ویتنام، پاکستان، عراق و ترکیه به میزبانی تاپیکو برگزار شده بود.

گفتنی است، در این نشست نمایندگان شرکت‌هایی چون پتروشیمی‌ فن‌آوران، پتروشیمی خارک، پتروشیمی جم، پتروشیمی مروارید، شرکت پلیمر آریاساسول، شرکت نفت پاسارگاد و شرکت پالایش نفت بندرعباس حضور داشتند و براساس اعلام گمرک چین، کل مبادلات تجاری ایران و چین در نیمه نخست سال 2023 به 7 میلیارد و 540 میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام/